Amadeus’u Salieri’nin Gözünden Görmek

Geçtiğimiz mayıs ayında Çolpan İlhan & Sadri Alışık Tiyatrosu ekibinin önerisiyle doğan Amadeus oyunu, nihayet 11 Ocak’taki prömiyeriyle izleyiciyle buluştu. Oyunun Okan Bayülgen ve Selçuk Yöntem’in varlığı dışında tiyatro izleyicisini heyecanlandıran tarafı Işıl Kasapoğlu yönetimi ve 35 kişilik dev kadrosu oldu. Çok sık müzikal yapımların üretilmediği ve izleyicinin de kırk yılda bir gelen yabancı yapımlarla yetindiği bir şehirde bu proje başlı başına yankı uyandırdı.

Çolpan İlhan-Sadri Alışık Tiyatrosu ve Piu Entertaiment iş birliğiyle tiyatroseverlerin karşısına çıkan proje kuşkusuz ki başrolleriyle büyük merak uyandırıyor. Oyunda Selçuk Yöntem, Antonio Salieri; Okan Bayülgen, Wolfgang Amadeus Mozart ve Özlem Öçalmaz, Costanze olarak karşımıza çıkıyor. Sadece usta isimleri aynı sahnede buluşturmasıyla bile konuşulmaya değerken projenin diğer yönlerinin de gözden kaçırılmaması gerekiyor.

​Öncelikle bu proje kapsamlı prodüksiyonundan tanıtım çalışmalarına, çekimlerinden kadrosuna ve dekoruna sponsorlu girişimlerin başarılı etkisini kanıtlar nitelikte. Desteklerin kısıtlı olması sebebiyle düşük bütçelerle izleyici karşısına çıkan tiyatro oyunlarının sürdürülebilirliği muammayken bu projede aksine sosyal medya tanıtımlarından kostümüne her detayda başarılı bir çalışma söz konusu. Hâl böyle olunca izlerken diğer tiyatroların ve müzikallerin de böyle sponsorluklar bulmasını dilememek elde değil.

​Oyunu henüz izlememişlere ve özellikle Salieri ile Mozart’ın arasındaki rekabetten pek haberi olmayanlara öncelikli öneri oyundan önce Amadeus filmini izlemeleri. Oyunun da yazarı olan Peter Shaffer’in metninden uyarlanan film, iki müzisyen arasındaki ilişkiyi kusursuz bir kurguda işliyor. Bu gözle, Salieri’nin perspektifinden olayları gözlemleyip hâkim olmak oyundan önce besleyici olacaktır.

Yazının devamını okumak için tıklayın