Kimi zaman yabancı şarkılarda tanıdık melodiler, hatta sesler duyuyoruz.
Selda Bağcan örneğinde olduğu gibi.
Mos-Def, “Supermagic” şarkısında Bağcan’ın “İnce İnce”sini bir güzel kullanmış (müzikal tabiriyle sample’lamış) üzerine sözlerini okumuştu. Bu durum ortaya çıkınca Bağcan da dava açmıştı. O telif sorunu neyse ki çözüldü.
Aynı şarkı, Dr. Dre tarafından da “Issues”ta kullanılmıştı.
Hemen ardından The Weeknd, “Often” şarkısına Nükhet Duru’nun “Ben Sana Vurgunum”unu kullandı da gözlerinin sadece Selda Bağcan’da değil Türk müziğinde olduğunu anlamış olduk. Devamı da peşi sıra geldi. Bir anlamda müzik ihraç ettiğimiz söylenebilir. Birçoğu izinsiz kullanılsa da telif alınan şarkı listesi kabarık.
Muhlis Akarsu’nun “Öbür Dünya” eseri, 2017 NBA reklam müziği yapılmıştı Fashawn tarafından. Adı da “Out The Trunk”tı.
A$AP Mob, Göksel Baktagir’in “Yalnız Sen”ini “First Year Being Rich”te kullandı.
A$AP Twelvyy ise aynı şarkıyı “Last Year Being Broke”ta kullandı. Jessica Hernandez & the Deltas, “Hot To Trot” şarkısında Selda Bağcan’ın “Yaylalar” kaydından bölümler verdi.
Özetle, yeni ve farklı tını arayışındaki dünya müzik sektörünün yolu sürekli Türkiye’ye düşüyor.
Özellikle Anadolu kaynaklı müziklerimiz onlara otantik ve yeni geliyor.
Bizden daha çok şarkı duyarsanız sakın şaşırmayın.
Çünkü sıra bizimkilerde.
Neden bu sözler?
Sinem Güngör’ün son single’ı “Hayvan Hayran”ı dinledim. Muazzam bir ses, çok da yetenekli. Kendi derdini kendi anlatan, söz müzik yazan isimlerden.
Ben sözlere takıldım sadece. Tane tane anlatıyor derdini ama günümüz diline uyacağım derken merkezden uzağa düşüyor. “Ben kendime hayvan Sana hep hayrandım Sen ayran ayran Gönüllerde yalandın” Belki benim anlayamadığım bir anlatım tarzıdır.
Yazının devamını okumak için linke tıklayın