Müzik dünyasının önemli etkinliklerinden Midem Müzik Fuarı, 4-7 Haziran’da Cannes’da düzenlendi.
Dört gün süren etkinlikte, Türk müzik endüstrisinin konuşulduğu “Turkish Music Goes Global” (Türk Müziği Dünyaya Açılıyor) adlı bir de panel yapıldı.
Ahmet Asena (MÜYAP), Metin Uzelli (The Orchard Türkiye) ve Harun Tekin’in (MSG) yer aldığı, Türk müziği ve endüstrisini konu alan etkinlik, daha sonra Midem’in YouTube kanalı üzerinden de yayınlandı. Sektör için önemli verilerin ve çözümlerin konuşulduğu bu toplantıyı sizinle de paylaşmak istedim.
Türkiye’nin dünya sahnesinde potansiyelinin masaya yatırıldığı panelde, Türk müziğinin online dinleme sitelerindeki genişlemesinin yüzde 14.8 olduğu açıklandı.
Dinleme sitelerinde 4 milyon üyenin bulunduğu, bunların yalnızca 1 milyonunun paralı üyelik olduğu bilgisinin yanı sıra aylık YouTube tıklanma oranının 29 milyon olduğu Ahmet Asena’nın sunumunda yer alan bilgiler arasındaydı.
Asena sunumunda bilinirlik, işbirliği, koordinasyon ve aktivasyonun önemine dikkat çekti.
Koordinasyon konusunda Türk dizilerinde müzik kullanımı ve turizm kampanyalarının üzerinde dururken; yapılacak kültürel yayılma planlarının ise gerek kısa gerekse uzun vadede olması gerektiğinin altını çizdi.
Metin Uzelli ise Türk müziğinin şimdiden başarı yakalamaya başladığını, dinleme sitelerindeki rakamın yüzde 20’sinin Türkiye dışındaki ülkelerden geldiğini iletti.
Harun Tekin de sunumunda Türkiye’nin önde gelen yeni ve eski isimlerini katılımcılarla paylaşarak Türk müziğinin çeşitliliğini gözler önüne serdi.
Ezhel’den Gaye Su Akyol’a, Moğollar’a hatta yerel türkü kayıtlarına kadar olan örnekler katılımcılarla paylaşıldı.
Özellikle “Sürpriz elementi olan tanıdık sesler” bölümü dikkat çekenler arasındaydı.
Panel sonunda Türkiye için gerekli olan çözümler de konuşuldu ki en çok dikkatimi çeken burası oldu. Dijitalleşen müzik sektörünün yeni haline adapte olan Türk müzik dünyasının yeni yatırımcılara, yeni oyunculara ve stratejilere ihtiyacı olduğu mesajı çok netti.
Metin Uzelli’nin işaret ettiği nokta ise dünyanın Latin Amerika müziğine olan ilgisinin yakında Türkiye pazarı için de geçerli olacağı öngörüsüydü. Bu tahmini, önümüzdeki yıllarda dijital dinleme pazarına girecek yeni uluslararası mecralar olacağı takip etti.
Kısa vadede Türk müziğinin yükselişinin formülü ise basit. Asena, Uzelli ve Tekin öncelikle Türkçe konuşan, ardındansa Türk kültürüne ilgi duyan ülkelerde yapılacak yatırım ve işbirliği ile ivme kazanılacağı görüşünde.
Panel alışılmış karamsar tutumlardan uzaktı.
Bu pozitif yaklaşımıyla bile önümüzdeki süreçte Türk müziğinin yükseleceği konusunda umut vermeye yetti de arttı bile.
Yazının devamını okumak için tıklayın