80 fotoğrafçının objektifinden Türkiye’nin kültür kavgası

ankara, Othmar Pferschy, 1936

“İnsan İnsanı Çekermiş”, 80 yıllık bir süreçte, 80 Türkiyeli fotoğrafçı tarafından çekilen fotoğraflardan oluşuyor. Sergi, bir anlamda Türkiye’nin fotoğraf tarihini de yansıtıyor.

Tophane Fındıklı arasındaki inşaat yoğunluğu içinden Modern Müze girişini bulup arabayı park ettiğimde bile süren karmaşadan artık sıkılmıştım. Son bir gayretle geniş rampayı tırmanıp içeri girdiğimde her şey değişti. Bildik müze serinliği birden yüzüme vurmuş, kendime gelmiştim ki karşımda Merih Akoğul‘u ve Basın İlişkiler Müdürü Begüm Güven‘i buldum.

Merih’i tanıdığım seksenli yıllardan açtık sözü hemen. O zaman on yedi yaşında Akademi Fotoğraf Bölümü talebesiydi. Rahmetli Şahin Kaygun‘dan söz ettik. Açılışa gelemediğim için de görkemli sergiyi birlikte gezmeye başladık.

aşık veyselErgun Çağatay, Aşık Veysel, 1970

 

Yazının devamı için linke tıklayınız:

http://www.gazeteduvar.com.tr/kultur-sanat/2016/08/16/80-fotografcinin-objektifinden-turkiyenin-kultur-kavgasi/