Rıza Oylum
İstanbul’da İstanbul Film Festivali’nin ucuz olmayan biletlerine rağmen salonları doldurmasının dışında festivallerin izleyici bulmakta zorlandığı bir ortamda, Adana izleyicisinin yerli ve yabancı filmleri büyük bir merakla takip etmesi memnuniyet verici.
Adana’da bu yıl 29’uncusu düzenlenen Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali; uzun metraj film, kısa film ve belgesel alanlarında zengin bir panorama sunuyor.
Türkiye’deki film festivalleri arasında Adana Altın Koza Film Festivali’nin oldukça özel bir yeri var. İstanbul dışına çıkıldığında bir elin parmaklarına ulaşamayan uzun metraj film yarışması olan film festivallerinden biri olan Altın Koza, Ulusal Yarışma’nın dışında bu sene yan bölümleriyle de ilgi çekici bir festival ortamı sunuyor.
OSCAR ADAYI ADANA’DA
Türkiye’nin bu yılki Oscar adayı “Kerr” filmi, adaylık açıklamasının ardından ilk gösterimini Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali’nde yaptı. Adanalıların büyük ilgi gösterdiği filmin gösterimi ardından filmin senaristi ve yönetmeni Pirselimoğlu, film ekibi ile birlikte izleyicilerin sorularını yanıtladı. Başı ve sonu olan bir anlatımdan ziyade kafa karıştırıcı, kolay anlaşılmayan bir anlatım dilini benimseyen yönetmenin güçlü bir görsellikle kurduğu film, izleyicilerin yoğun sorularıyla karşılaştı.
ULUSAL YARIŞMA’DA GENÇ YÖNETMENLER
Gizem Kizil’ın “Bana Karanlığını Anlat”, Serpil Altın’ın “Bir Zamanlar Gelecek:2121”, Ali Kemal Güven’in “Çilingir Sofrası”, Ziya Demirel’in “Ela ile Hilmi ve Ali, Ümran Safter’in “Kabahat”, Cem Demirer’in “Mendirek”, Çiğdem Sezgin’in “Suna”, Afganistanlı Yaban Tareq’in “Daoud” filmiyle dahil olduğu Ulusal Yarışma filmlerinde yönetmenlerin ilk ve ikinci filmleriyle yer aldıkları bir seçki oluşturulmuş. Serpil Altın “Bir Zamanlar Gelecek:2121” filmiyle sinemamızda oldukça istisna örnekleri olan bilim kurgu bir filmle gelecek ütopyasını sorgularken, Gizem Kizil “Bana Karanlığını Anlat” filminde kocası öldükten sonra gasilhane kapısında kocasının ailesiyle girdiği hesaplaşma üzerinden erkek egemen toplumun kadınlar üzerinden kendini yenileyen ve sürdüren dilini sorguluyor.
Ulusal Yarışma filmleri arasında öne çıkan, Ziya Demirel’in “Ela ile Hilmi ve Ali” filminde ise kendisinden 20 yıl küçük öğrencisiyle evlenen öğretmenin karısıyla kurduğu iletişimdeki gerginliği, toplumun genel ahlak kuralları ve pedofili çizgisi içinde inşa olmuş bir hikâye çerçevesinde güçlü bir sinematografi bütünlüğünde izleyicilerine sunuyor. Başarılı oyunculukları bünyesinde barındıran film, senaryonun yarattığı kafa karışıklığına rağmen yenilikçi bir sinema yaklaşımını müjdeliyor.
ZENGİN BELGESEL İÇERİĞİ
Belgesel kültürü festivallerde giderek kaybolurken Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali’nde devam eden belgesel film yarışması, farklı konu ve kavramlar üstüne düşünme pratiği sunuyor.
https://www.gazeteduvar.com.tr/adanada-dolu-salonlarda-altin-koza-heyecani-makale-1581445