FOTOĞRAFI DÜŞÜNÜYORSAM EĞER…
SANATIN NEREDE OLDUĞUNU NASIL ANLARIM?
Fotoğraf teknolojisi doğada var olan nesneleri gerçeğine en yakın kopyalayan bir makineye sahip… Bu makineyi ne kadar ustalıkla kullanırsam evrenin o kadar güzel kopyasını alabilirim… Aldığım kopya ne kadar gerçeğine yakın ise o kadar ustayım demektir… Ve artık bulunduğum yer çok önemlidir…
Eğer doğadaki nesnelerden yola çıkarak, var olan gerçekliğe ilaveten, fotoğrafımın içine o anki düşüncelerimden (veya hayallerimden) birini de yüklemek istersem, artık bulunduğum o yerden başka yerlere doğru yolculuğa çıkmaya karar verdiğim anlaşılır.
Bir cami kapısında dua eden adam fotoğrafı için “Üç Yetmez Dört İsterim” ;
Bir kadın hapishanesinde çalışan mahkumu kontrol eden gardiyan fotoğrafı için “Hangisi Hapis?”;
Isfahan’da 40 Göz Köprüsü yanında suya özlemle bakan kadınlar fotoğrafı için “Kuşların Kanadındaki Özgürlük İçin”;
Bir kapalı çarşıda yürüyen kadın fotoğrafı için “Işığa Yürüyen Kadın”;
Bir trenin penceresini ülkemizin Güneydoğusu oranında bölen su damlası fotoğrafı için “Ağlayan Bayrak” isimlerini vermem bundandır.