http://saltonline.org/media/files/20-scrd.pdf
İstanbul sanat ortamının Taksim-Galata hattına konuşlanması ve tarihî yarımadayla bütünleşmenin meydana getirdiği “gerdanlık modeli”ni tanımlayan Kortun, kentte endüstri yapıları ile kültür kurumlarının ilişkisini Londra ve Bilbao’dan örneklerle ayrıntılandırıyor. 1992’de 3. İstanbul Bienali’nin yöneticisi, 2005’te Charles Esche ile 9. İstanbul Bienali’nin eş küratörü olarak bienal projesinin kırılma noktalarına bakarken Türkiye’de güncel sanatın yayılmaya başladığı dönemde ABD’den Polonya’ya, Brezilya’dan Ürdün’e farklı coğrafyalardaki süreçleri yorumluyor.
Can Elgiz, Can Altay, Erden Kosova, Seçil Yersel, Cevdet Erek, Hüseyin Bahri Alptekin ve Rumeysa Kiger’le kapsamlı söyleşilere Hale Tenger, Gülsün Karamustafa, Nevin Aladağ, Sibel Horada ve Banu Cennetoğlu başta olmak üzere pek çok sanatçının üretimine dair etraflı değerlendirmeler eşlik ediyor. Kitapta aynı zamanda, Bard College bünyesindeki Museum of the Center for Curatorial Studies ile Platform Garanti Güncel Sanat Merkezi, Proje4L İstanbul Güncel Sanat Müzesi ve SALT Araştırma ve Programlar’ın direktörlüğünü yapmış olan Kortun’un kurum pratiklerini tarihsel ve güncel bağlamlarda irdelediği eleştiriler yer alıyor.
20, Vasıf Kortun
Türkçe, 265 sayfa
© 2018 SALT/Garanti Kültür AŞ (İstanbul)
ISBN: 978-9944-731-56-0
Yayıma hazırlayan: Başak Çaka (SALT Araştırma ve Programlar)
Tasarım: Project Projects
Uygulama: Özgür Şahin, Gamze Cebeci (SALT Araştırma ve Programlar)