Palet, boya ve fırçayla bezenecek zeminlerin en sağlam yapısı, bir ressamın bilgi, deneyim ve de sınırsız hayal gücüyle kucaklaşınca oluşur çoğunlukla. Ve bu iletişim metodu dilim dilim emeklerle beslendiğinde, nice çizgiler ayaklanır, boyutlanır, renklenir, canlanır tuvalde, kâğıtta veya yaşamaya / yaşatmaya açık her sanat damarında.
Ressamın boyalı yüreği, suyun en tuzlu yerlerinde harmanlanıp demlenir bazen… Bazen Mersin’de Akdeniz’ken, İzmir’de Ege olur. Samsun’da Karadeniz gibi dalgalandığı da görülmüştür öbek öbek renklerin, İstanbul’da Marmara gibi boğazına kadar tıkanıp sustuğu da.
Zaman zaman da bir okyanus kadar genişler ve derinleşir sanatçının gönlü… Suyun en kuytu, en karanlık yerlerinde bulduğu düşlerini avuçlar, yıldızların ve güneşin en çok ışıldadıkları yerde teslim etmek üzere evrene.
Özetle ya da kısaca… Herkes resim yapabilir kendince ama, her insan figürleri tutamaz, toparlayamaz. Su alıp da giderken lekeleri, fırça üstadın elinde değilse eğer hiçbir taşkınlık durdurulamaz.
***
Akdeniz’in tuzlu mavisine pek yaklaşmasa da, Seyhan Nehri’nin tatlı yeşiline fırçasını bolca bulamış bir Çukurovalıdır Ressam Burhan Özer… Toroslar’ın berisinde çizgi roman sevdalısı çocukken ucunu açtığı kalemini, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi’nde aldığı başarılı eğitimle fırçaya dönüştürmüştür.
Ülkemizde ve dünyada suluboya ustası denilince, akla ilk gelen isimler arasında yer bulur. Ayrıca bu daldaki en kapsamlı bilgileri ve görselleri ustaca sayfalara dökerek, “Helal olsun, sonunda bu işin kitabını da yazdı!” dedirmiştir.
İçinde bulunduğumuz salgın sürecinde çalışmalarını aksatmadan yürütmeyi başaran Ressam Burhan Özer, memleketi Adana’yı bağrının dışına itmeden, İstanbul’da yaşamaya devam ediyor. Ve bugünlere, yarınlara dair temkinli görüşlerini şu sözlerle dile getiriyor ressamımız:
“Sanat bir isyandır, bir başkaldırıdır aslında… Belirlilik ve belirsizlik ilkesi, sanatta önemli bir kavramdır. Günümüz dünyasında aynı ilke, bulunduğumuz durum için de geçerli gibi görünüyor. Tüm dünya bir pilot bölge, her diyar bir pandemi sahası… Belirli olan şeyler belirsizlikle örtülü sanki.”
SANAT VE PANDEMİ ETKİSİ
“Pandemi dönemi, tüm meslek kuruluşlarını vurduğu gibi sanatçıları da derinden etkiledi kuşkusuz… Uzunca bir zaman süren belirsizlik ve tatminkâr ölçüde bilgilenememek bizlere oldukça olumsuz yansıdı. Bu bağlamda, pek çoğumuz ortak bir güç etrafında toplandık; internet… Tanıtımlar, varlık göstermeler ve elbette ki online dersler… İnsanlar kendilerine göre çıkış yolu buldular belki ama, bence pandemiden sonra hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.”
GÜZEL ŞEYLER DE OLDU
“Fakat, kayıplarının yanında faydaları da oldu bu salgın belasının… Ailenin, büyüklerin önemini, geleneklerimizi, temizliği, yardımlaşma gibi kavramları yeniden hatırladık. Bizden başkalarının da olduğunu idrak ettik toplumca.”
DİĞER GÖRÜŞLER VE GELİŞMELER
“Araştırmalarda, sanatsal aktivitelerden alınan zevkin akıl ve psikolojik sağlığımızı koruduğu belirlendi… Araştırmayı yürüten Dr. Daisy Fancourt, sanatın sağlık açısından yararlı olduğunu kanıtladı.
‘Suluboya Sanatı’ adlı kitabımın 3. baskısı için hazırlık içindeyim şu aralar… Çünkü, bazı değişiklikler ve ilaveler zorunlu hale geldi. Sürekli yeni ürünleri ve markaları fark ediyorum. Yeni suluboya sanatçılarıyla tanışıyorum… Ayrıca, Art Contact İstanbul Çağdaş Sanat Fuarı, 12 – 15 Kasım 2020 tarihleri arasında Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde sanat dostlarını buluşturacak. Biz de, ‘Burhan Özer Sanat Atölyesi’ olarak fuarda yer alacağız.”
Sanata susayanları rengârenk doyurmaya devam ediyor suluboya tekniği… Ve Çukurova’nın yetiştirdiği Ressam Burhan Özer de, suyun sanatsal seyrine fırçasıyla müdahale ederek oluk oluk yürek akıtıyor.