Altın Koza Günlükleri 1 – Memleketten haller!

30’uncu Adana Altın Koza Film Festivali’nin en çok merak edilen bölümü ulusal uzun metraj yarışmasında film gösterimleri başladı. Yarışmanın ilk dört filmi Filiz Kuka’nın “Yüzleşme”, Fikret Reyhan’ın “Cam Perde”, Esra Saydam- Malik Isasis ikilisinin “Öte” ve Umut Subaşı imzalı “Sanki Her Şey Biraz Felaket” filmlerine dair dair kısa notlar…

Adana Altın Koza Film Festivali, ilk kez 1969 yılında gerçekleştirilmiş olmasına rağmen politik, ekonomik ve doğal afetler nedeniyle ara vermek zorunda kaldı. Ama bütün bu zorluklara rağmen bu yıl 30’uncu yaşına giren olgun bir festival artık.

Festival kapsamında uluslararası kısa film, öğrenci filmleri, belgesel ve Adana temalı kısa yarışmaları da gerçekleşiyor ama gözler tabii ki ulusal uzun metraj bölümünde olacak. Burada film festivallerinde eleştirmenlere “bizim filmlerimizi izleyip değerlendirmiyorsunuz” diyen kısa ve belgesel sinemacıların haklı olduklarını belirtelim. Ancak, kısa bir zamanda yoğun bir program söz konusu oluyor ve bu festivallere gelme şansını bulan eleştirmenler de ister istemez en çok ilgi gören alana bakabiliyor. Kısa ve belgesel filmlerin gösterildiği etkinliklerin sayısının artması ve bu disiplinlerdeki filmleri izleme fırsatı bulma dilekleriyle bağlayalım.

Altın Koza’da da en çok merak edilen ulusal uzun metraj yarışma filmleri salı günü üç filmin gösterimiyle başladı. İlk olarak Filiz Kuka’nın yönettiği “Yüzleşme” buluştu seyirciyle. Bir sırrın ortaya saçılıp aile dinamiklerini dönüştürmesini anlatan “Yüzleşme” hakkında İstanbul Film Festivali vakti yaptığım değerlendirmeyi şuraya bırakayım.

KARANLIK BİR ‘CAM PERDE’

https://www.gazeteduvar.com.tr/altin-koza-gunlukleri-1-memleketten-haller-makale-1638668