Bile bile seni kaybettik

Bir Harun geçti hayatımızdan.. 19 Temmuz 2017 akşamı, uzun süreli bir tedavi sürecinin ardından aramızdan hüzünlü bir şekilde ayrıldı. Her ne kadar 90’larda birçoğumuz onu pek anlayamadıysa da yıllar sonra yazdığı şarkılarda kendimizden bir şeyler bulduk.

TRT ekranlarında değişik imajı, şarkı söyleyiş tarzı, bas gitarı, saçları, kıyafetleri ile başka biriydi. 80’ler yeni bitmiş, Frankie Goes To Hollywood dağılmış, Marc Almond, George Michael solo albümlerini çıkarmaya başlamış, Erasure, Depeche Mode gibi gruplar tüm listeleri altüst ederken Kolçak, müziğiyle, arabesk furyasından bunalmış gençlere yepyeni bir enerji verdi. Müzik kariyerine, Saint Benoit’da okurken bas gitar çalarak başlayan Harun Kolçak, 1977 yılında Erkin Koray’ın “Tutkusu” albümünde müzisyen olarak profesyonel hayata giriş yaptı. Babası ünlü aktör Eşref Kolçak’ında destek vermesiyle öğrenimine ara verip, müzik çalışmalarına ağırlık verdi. Rıza Silahlıpoda’nın “Ritm 68” Orkestrası’nda bir süre sahne aldıktan sonar, Onno Tunç’tan aldığı teklifle orkestrasına bas gitarist ve solist olarak girdi.

7 sene boyunca Tunç ile çalışmalarına devam ettikten sonra, gene Onno Tunç aranjörlüğünde büyük başarı elde ettiği “Beni Affet” albümünü 1991 yılında, dönemin önemli plak şirketi Raks Müzik etiketiyle piyasaya sürdü. “Müptelayım Sana”, “Gir Kanıma” ve “Sensiz Olmam” şarkıları, farklı sound anlayışı ve değişik sözleri ile hemen kitleleri yakaladı. Ardından gelen “En Büyük Aşk”, “Yanımda Kal”, “Teslim Oldum” albümleriyle başarılarını devam ettirdi. “Haketmedim Ayrılığı”, “Dualarım Yoluna”, Aşkın Nur Yengi ile seslendirdiği unutulmaz düet “Bile Bile”, BenDeniz ile yaptıkları maxi-single çalışmasından “Elimde Değil” gibi şarkılarla, hem ne kadar iyi bir yorumcu ve hem de besteci olduğunu tüm pop müzik severlere kanıtladı.

1996 yılında Litvanya’da katıldığı “Muzikos Festivalis 96” yarışmasında, “En iyi 2. Şarkıcı” seçildi. 2000’li yıllarda müzik sektörünün girdiği darboğaz ve kalitesiz işlerin yükseldiği dönemde, Kolçak müzik çalışmalarını yavaşlattı. 2006’da çıkardığı “Müzisyen” albümü ve ardından gene uzun bir arayla 2012’de çıkan “Yeniden Doğuyorum” albümleri olgunluk dönemi çalışmalarıydı. Eylül 2016’da Arpej Müzik’ten Umut Kuzey ile birlikte tasarladıkları, Tribute / Proje albümü “Çeyrek Asır” ile Türk müzik sektörünün en başarılı albümlerinden birine imza attı. Yaşar, İrem Derici, Kubat, Işın Karaca, Aşkın Nur Yengi, Bedük gibi isimlerin yer aldığı retrospektif albüm, hakkında uzun yıllar konuşulacak bir arşiv albümü olarak tarihe geçti. Türk pop müziğinin sıra dışı seslerinden, müzisyenlerinden biri olarak yerini sağlamlaştıran Harun Kolçak, yazlık beldelerin diskolarında, 90’lar Türkçe partilerinde herkesin kanına girmeye devam edecek. Zamansız ölümüyle tüm sevenlerini, ailesini ve dostlarını yasa boğan Kolçak, yeni jenerasyonlar tarafından da hep dinlenilecek ve hatırlanacak.

Kaynak: cumhuriyet.com.tr