‘Mekan Özetleri’ isimli solo sergi Korart Sanat Galerisi’nde devam ediyor

Orçun Çadırcı
Orçun Çadırcı

1972 yılında Mersin’de dünyaya gelen Orçun Çadırcı, 1993 yılında Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde sanat eğitimine başladı. 1997 yılında Prof. Cebrail Ötgün rehberliğinde Lisans eğitimini tamamlayan Çadırcı 1998 yılında aynı üniversitede Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı.

Resim Sanatında Plastik Bir Değer ve Kavram Olarak Işık” başlıklı teziyle 2001 yılında Yüksek Lisans derecesini alan Orçun Çadırcı, 2002 yılında Sanatta Yeterlik Eğitimi almak üzere Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’ne atanması dolayısıyla İzmir’e yerleşti. 2003 yılında Prof. Mümtaz Sağlam’dan aldığı “Eleştiri Metinleri” adlı dersin etkisiyle kuramsal çalışmalara ağırlık vererek yapıt çözümleme ve eleştiri metinleri yazmaya yöneldi. 2006 yılında İzmir’de yayınlanmakta olan İzmir Gündem adlı yerel gazetenin kültür-sanat sayfasının editörlüğünü üstlendi. Yazmaya devam ettiği eleştiri metinleri 2006 yılı itibariyle Rh+ ArtMagazine adlı dergide yayımlanmaya başladı. Aynı dergide, 2007 yılı Mayıs ayında yayınlanan 40. sayısında sanat yapının algılanma/okunma süreçlerinin tartışıldığı “Yapıtı Kavram, İmge ve Nesne Olarak Okumak” ve 2008 yılı Mayısında yayınlanan 51. sayıda günümüz sanatında nitelik sorunsalını gündeme taşıyan “Öteki Yapıt: Çağdaş Sanat Sürecinde Ötelenen Resmin Yoksullaştırılması Düşüncesi” başlıklı dosyaların editörlüğünü yürüttü. Eser çözümleme ve eleştirisi alanında yazınsal çalışmalarını ara vermeden sürdüren Çadırcı 2007 yılında İzmirli sanatçı Kadir Ata’nın sanatı ve hayatını içeren bir kitap ve 2012 yılında Kristin Saleri’nin sanatı üzerine yayınlanan kitapta “Kristin Saleri Resminde Folklorik Algı Üzerine” başlıklı kitap içi bölüm metinleri yayınlandı. Öte yandan İstanbul’da bir yayın evinin hazırlamakta olduğu İbrahim Balaban kitabı için kaleme aldığı “Balaban Resminde Figüratif Temsilden Doğa-İnsan Diyalektiğine İndirgenen Anlam” başlıklı metin ise yayına hazırlık aşamasındadır. Yapıt analizi ve sanat eleştirisi metinleri çeşitli dergilerde yayımlanmaya devam eden olan Orçun Çadırcı, doktora eğitimini “Donald Kuspit ve Jean Baudrillard’da Sanatın Sonuyla İlgili Tartışmalar  Bağlamında Yeni Yapıt Üretme Dinamikleri” başlıklı teziyle noktaladı. 2010 yılından bu yana Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışan Çadırcı 2012 yılında Yardımcı Doçent, 2015 yılında ise Doçent oldu. Teorisyen/yazar kimliğinin yanı sıra sanat üretimini de sürdüren Orçun Çadırcı’nın ulusal ve uluslararası pek çok karma ve kişisel sergileri bulunmaktadır.