Doğan Hızlan
Yan Kapıdan Girenler-Modern Türk
Resminin Analizi
Elif Dastarlı
Hayalperest Yayınları
Sanat tarihçisinin amacının, objektif ya da değil, var olanı yansıtan ve gücünü varlığından alan imgelerin yer aldığı her tarzı, üreticisi olan her sanatçıyı ve üretilen her eserdeki spesifik önemi keşfetmek olduğuna inanıyorum ve bu çalışmada belli bir tarih aralığını belli bir perspektiften ele alarak bunu yapmayı, aslında bir sanat tarihçisi olmayı amaçlıyorum.”
Ana ve ara başlıklar:
Türk Modernleşmesi: Bitimsiz Proje
‘Modern Türk Sanatı’ Karmaşası
Osmanlı’nın sanattan beklediği:
Ne umduk? Ne bulduk?
Cumhuriyet dönemi ‘Millî Modern Sanat’ ile beklentiler artıyor.
Modernleşmenin İmgeleri
Sanatçının figürle imtihanı ve -yine- manzara resmi.
Yapıtı okumak.
Saray’da yaşam: ‘Sandığınız gibi değil.’
‘Mahrem’den ‘vitrin’e kadın imgesi.
Batılı eğitimin sonucu: Ressam kadın.
Nü: Bir sorun olarak çıplaklık.
İçeride gizli: Evdeki yaşam değişirken.
Yeni hayatın kamusal alanında var
olmak.
İlerlemenin görünümleri.
Sonsöz
Sanatçı Biyografileri
Koleksiyon Bilgisi
Sonsöz şöyle: “Bu kitapta birden fazla modern sanat ve modern Türk sanatı tanımını okudunuz; çünkü modernin ne olduğu, daha doğrusu modernden ne anlaşıldığına göre modern sanatın tanımı da sürekli değişiyor.”
https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/dogan-hizlan/cevdet-kudret-edebiyat-odulleri-aciklandi-41975779