Filmden Fotoğrafa, Fotoğraftan Filme Aralanan Bir Kapı

Nuri Bilge Ceylan’ın açtığı fotoğraf sergilerine geçtiğimiz ay bir yenisi daha eklendi. İlk olarak 2014 yılında New York’ta açılan “Babam İçin’’ adlı serginin, devamı niteliğinde görebileceğimiz “Babamın Dünyası’’, Türkiye’de Dirimart Galeri’de açıldı. Ceylan’ın babası Mehmet Emin Ceylan’ın portrelerinin yer aldığı sergi, sekiz adet fotoğraftan oluşuyor. 

Ünlü yönetmen Nuri Bilge Ceylan’ın geçtiğimiz ay “Babamın Dünyası’’ ismi ile Dirimart Galeri’de açılan sergisinden yola çıkarak sanatçının fotoğrafları ve sinemasındaki görsel kodlar üzerine bir diyalog gerçekleştirdik.

Toplamda sekiz adet fotoğrafın yer aldığı “Babamın Dünyası’’ adlı serginin açılışına girdiğimiz andan itibaren insan bedenlerinin yarattığı kalabalık ve sıcaklık sebebiyle en uygun alana sığınma içgüdüsü ile her birimiz ayrı bir tarafa dağılıyoruz. Biraz dolaştıktan sonra, kalabalık nedeniyle sergiyi gezmenin imkânsız(!) olduğunu anladığımız anda daha sonra tekrar ziyaret etmek üzere çıkma kararı alıyoruz. Ardından Nuri Bilge Ceylan’ın da orada olduğunu fark edip ucundan köşesinden dahi bakamadığımız fotoğraflar yerine insan manzarası ve davranışlarını izlemeye koyuluyoruz.

Büyük, ilgili ve coşkulu kalabalığın karşısında duran Nuri Bilge Ceylan’ın, tüm o hareketli ortam karşısında bir o kadar donuk oluşu dikkatimizi çekiyor. Seyredilenin, sanatçının üretimleri yerine ne yazık ki ta kendisi olduğunu fark ediyoruz. Ceylan’ın çevresinde oluşturulan meraklı çember, sanatçının da arka planda -biraz da olsa- kareye yansıdığı selfie çekimleri ve paylaşımları asıl ilginin üretilen değil üretende olduğunun bir ispatı olarak karşımızda duruyor.

Yazının devamını okumak için aşağıdaki linke tıklayınız:

www.artfulliving.com.tr/sanat/filmden-fotografa-fotograftan-filme-aralanan-bir-kapi