‘YENİ BİR YOL’DAN PORTRELER 4-KUZEY EDİP AKTEN / Haluk Uygur

Bazı arkadaşlar beni arayıp Lomografik bakış’ın ne olduğunu soruyorlar. Lomografi’nin ilk çıkışı Rus Malı fotoğraf makinelerinin yarattığı kural dışı estetiğin kullanılması olsa da, günümüzde o makineler kullanılmadan da yeni bir estetik arayışı içerisinde olanlar var. İşte; Lomografik bakış alışılmışın dışındaki bir estetik bakış. Günümüzde Altınoran’ın ve Adana Sinematek’in yöneticisi olan Edip Kuzey “Figürün netsizliğine rağmen, fikrin netliği” diye tarif ettiği Lomografik Bakış’ı; teknik daha az önemli (zaten teknoloji tekniği bir çok fotoğrafçıya sağlıyor), asıl önemli olan anın bende yarattığı duyguyu aktarmak diyerek daha geniş tarif ediyor.

Tel örgülere takılmış bir uçurtmanın, sarı renklerin hastalıklı göstergeleri arasında anlattıklarının gösterilmesi veya bize yol gösterici diye konulmuş işaret ışıklarının karanlığına ve netsizliğine inat rengarenk bir dış dünyanın hissedilmesi… Kan rengine dönmüş denizde kullanılmamış cankurtaran simitlerinin işaretlenmesi…kaçmış renklerin anlattığı bir dışavurum…